اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بافق
آدرس اداره : استان یزد - شهرستان بافق - خیابان 14 معصوم
                                                        
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
پربازدیدترین مطالب

کد پربازدیدترین

به دعوت اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بافق ، جلسه ای به منظور بررسی آخرین وضعیت تسهیلات پرداختی یه طرح های اشتغال روستایی و نیز بررسی مشکلات طرح های عودت داده شده از طرف بانک ها با حضور مدیران و نمایندگان با نک های عامل شهرستان های بافق و بهاباد و نماینده فرمانداری شهرستان بافق در محل اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بافق برگزار گردید در ابتدای این جلسه علی اصغر نوری شادکام سرپرست اداره تعاون ، کار و رفا ه اجتماعی شهرستان ضمن ارایه گزارشی از آخرین وضعیت طرح های معرفی شده به بانک ها و تعداد طرح های منجر به انعقاد قرارداد شده ، گفت در شهرستان بافق با مبلغ ۳۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و شهرستان بهاباد با مبلغ ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال مجموعاً ۱۰۴ طرح با ۱۵۰ نفر فرصت شغلی در ۲ شهرستان از تسهیلات پایدار روستایی بهره مند گردیدند وی گفت در مجموع ، تعداد طرحهای پرداخت شده در مقایسه با طرحهای عودت داده شده توسط با نک ها چندان رضایت بخش نیست نوری شادکام گفت با توچه به اینکه طرح های عودتی در صورت اختصاص منابع به بانک ها نیاز به مصوبه کارگروه اشتغال ندارد خواستار مساعدت و همراهی بانک ها با متقاضیان تسهیلات گردید در ادامه مدیران بانکها هم عمده مشکل متقاضیان را در بحث ضمانت و وثیقه و عدم وجود منابع اعلام و تاکید کردند آماده همکاری در اجرای طرح اشتغال دولت بوده ودر امر نظارت نیز با تیم نظارتی همکاری لازم بعمل خواهد آورد.
جلسه هم اندیشی تسهیلات روستایی و فراگیر




نوع مطلب : اخبار، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




علی اصغر نوری شادکام رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بافق  با اعلام اینکه کارفرمایان بخش خصوصی و تعاونی با  بکارگیری نیروی کار دانش آموخته دانشگاهی از پرداخت بیست درصد حق بیمه سهم کارفرما برای 2 سال معاف می گردند گفت جهت بهره مندی از این تخفیف بیمه ای کارفرمایان  باید داری مجوز فعالیت معتبر از مراجع رسمی بوده و کارگاه مورد نظر باید دارای کد بیمه کارگاهی باشد که به ازای هر دو نفر نیروی بیمه شده یک نفر نیروی جدید مشمول استفاده از این طرح  خواهد بود. لازم به ذکر است کارگاه های پیمان کاری، فاقد پروانه و جدید التاسیس سال 97  از شمول این طرح خارج می باشد. 


نوری شادکام شرایط برخورداری فارغ التحصیلان را از مزایای طرح بدین شرح اعلام نمود:

1 - داشتن حداقل مدرک لیسانس با رعایت شروط سنی حداقل 28،25 و 32 سال برای مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری

2 - سپری شدن حداقل سه ماه از ثبت نام در مراکز کاریابی و مشاوره غیر دولتی  در زمان ثبت نام و یا ثبت نام در سامانه کارورزی

3 -  دارا کارت پایان خدمت  و یا معافیت از خدمت نظام وظیفه

4 - عدم سابقه بیمه تامین اجتماعی بیش از یک سال قبل از ثبت نام

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت کارفرمایان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با مراجعه به این اداره و سازمان تامین اجتماعی در خصوص برخورداری از این طرح کسب اطلاع نمایند.


فرم درخواست استفاده از مزایای  طرح مشوق های بیمه کارفرمایی

دریافت دستورالعمل طرح مشوق بیمه ای کارفرمایی



مشوق بیمه ای




نوع مطلب : اشتغال، 
برچسب ها : مشوق بیمه ای،
لینک های مرتبط :




دولت موظف است با توجه به سند چشم انداز بیست ساله، مشاغل خانگی را ساماندهی و حمایت نماید به نحوی که زمینه ایجاد اشتغال برای اینگونه متقاضیان فراهم گردد.امروزه کسب و کارهای خانگی به عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد در سراسر جهان محسوب می گردند قابلیت انجام این نوع کسب و کار، سبب ایجاد مزایای بسیاری برای شاغلین آن ها می شود.

تعاریف:

- مشاغل خانگی: آن دسته از فعالیت هایی است که توسط عضو یا اعضا خانواده در فضای مسکونی در قالب یک طرح کسب و کار بدون مزاحمت و ایجاد اخلال در آرامش واحدهای مسکونی همجوار شکل می گیرد و منجر به تولید خدمات و یا کالای قابل عرضه به بازار خارج از محیط مسکونی می گردد.

رشته های مشاغل خانگی در حوزه های صنایع دستی، فرش دستباف، امور تولیدات دامی، شیلات، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، عشایری، امور تولیدات گیاهی، تولیدی، فعالیت های فرهنگی و هنری می باشد.

- پشتیبان: منظور اشخاص حقیقی یا حقوقی هستند که مسئولیت حمایت از تعدادی  از  شاغلین  خانگی را در کل فرایند تولید و ارائه خدمات، اعم از آموزش، تهیه و توزیع مواد اولیه و ابزار کار (حسب مورد)،مشاوره ،  طراحی ، نوآوری ، بسته بندی ، بازاریابی و فروش به عهده بگیرند.

- افراد تحت پوشش: افرادی که متقاضی انجام فعالیت تحت پوشش پشتیبان می باشند.

- مستقل : نوعی اشتغال است که فرد می تواند با اتکاء به توان خود و با مشارکت اعضای خانوار خود در شغل خانگی مصوب فعالیت نماید

راهنما:

1-راهنمای متقاضیان مشاغل خانگی - فهرست رشته های مشاغل خانگی - فرم ثبت‌نام متقاضیان به تفکیک مستقل، تحت پوشش و پشتیبان در سایت دبیرخانه ستاد ساماندهی و حما یت ازمشاغل خانگی به نشانی (http://www.mashaghelkhanegi.ir) موجود و در دسترس می باشد .

2-  متقاضیان مشاغل خانگی باید از  مهارت  و  تخصص کافی جهت انجام شغل خانگی مورد نظر برخوردار باشند.

3- متقاضیان مشاغل خانگی لازم است متناسب با نوع فعالیت مورد نظر خود یکی از فرم‌های ثبت‌نام (مستقل- تحت پوشش- پشتیبان) را تکمیل نمایند. فرمهای تکمیلی توسط دستگاه اجرائی ذیربط بررسی شده و در صورت تأیید طرح در دستگاه اجرایی مجوز مربوطه صادر خواهد شد

4- در صورتیکه شغل مورد نظر متقاضی در فهرست مشاغل خانگی موجود نباشد، متقاضی می تواند شغل مد نظر خود را پیشنهاد نماید. مشاغل پیشنهادی متعاقباً بررسی و در صورت تصویب، به فهرست مشاغل خانگی اضافه خواهند شد.

 5- اشخاصی که در قالب فرم افراد تحت پوشش ثبت نام می نمایند، در صورت داشتن شرایط لازم و وجود پشتیبان متناسب با شرایط آنان، به شخص پشتیبان معرفی خواهند شد.

6- ثبت نام افراد تحت پوشش به معنای اشتغال قطعی یا فوری فرد ثبت نام شده نمی باشد.

7- متقاضیان انجام فعالیت در قالب تعاونی لازم است گزینه «تعاونی» را انتخاب نمایند.

نکته بسیار مهم :

- پس از تکمیل فرم ثبت نام، در صورت اطمینان از صحت اطلاعاتی که در فرم وارد نموه اید، با کلیک بر روی علامت  ثبت نام خود را قطعی نمایید.

سوالات مربوط به هزینه و تسهیلات مورد نیاز فعالیت، صرفاً برای اطلاع از نقطه نظر متقاضی بوده و تعیین میزان تسهیلات مورد نیاز بر عهده دستگاههای اجرایی ذیربط می باشد.

٭ نحوه ثبت نام متقاضیان و بررسی طرح ها در دستگاه اجرایی

1- کلیه متقاضیان مشاغل خانگی باید از طریق سامانه مشاغل خانگی نسبت به تکمیل فرم پرسشنامه اقدام و کد رهگیری دریافت نمایند.

2- متقاضیان دارای کد رهگیری با مراجعه به دستگاه اجرایی مشخصات طرح و فعالیت مورد نظر خود را در قالب فرمهای موجود در سیستم به دستگاه ذیربط ارائه نمایند.

3- در صورت تأیید دستگاه اجرایی مربوطه مجوز توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی صادر خواهد شد.

4- افراد دارای مجوز مشاغل خانگی در صورت نیاز به تسهیلات  با معرفی دستگاه اجرایی، توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به یکی از بانک های عامل معرفی می گردند.

٭ ضوابط پرداخت تسهیلات به متقاضیان

1- حداکثر تسهیلات قرض الحسنه پرداختی به متقاضیان مستقل 200 میلیون ریال می باشد.

2- حداکثر مدت بازپرداخت تسهیلات قرض الحسنه برای متقاضیان مستقل 3 سال می باشد. 





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




مقدمه:

مراکز ارائه خدمات مشاوره کسب وکار ، نقش مهمی در اکوسیستم کارآفرینی هر کشور دارند. از این رو درسال 1390 کمک به ایجاد این مراکز با هدف حمایت از کارآفرینان به منظور ارائه مشاوره های تخصصی مبتنی بر دانش کاربردی و نوآوری به صاحبان ایده و طرح های نوآورانه، صاحبان سرمایه، تولید کنندگان کالاو خدمات و کلیه فعالان اقتصادی در دستور کار وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی قرار گرفت و دستورالعمل اجرایی آن در شورای عالی اشتغال به تصویب رسید. براساس مفاد دستورالعمل مذکور که در سایت اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان یزد درج شده و با تصویب هیات فنی مراکز (اعضای متشکل از مسئولین اجرایی دولتی و اساتید دانشگاهی و...) مجوز تاسیس مراکز مذکور توسط اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان صادر و نظارت دقیق بر عملکرد آنان اعمال می شود .تا تاپایان سال 1395 تعداد 11 مرکز مشاوره  فعال در استان یزد مجوز فعالت در زیرگروه های تخصصی 14 گانه بخش های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات دریافت نموده اند .


 اهداف ایجاد مراکز مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی      

- توسعه فعالیت های کارآفرینانه با توجه به مزیت ها و ظرفیت های اقتصادی کشور   

- افزایش سهم فعالیت های کارآفرینانه در تولید ناخالص داخلی سرانه

- ایجاد ارتباط منطقی و پایدار بین فعالیت های کار آفرینانه، فضای کسب و کار و تولید

- ارائه مشاوره تخصصی مبتنی بردانش کاربردی نوآوری به صاحبان ایده ،کارآفرینان و متقاضیان ایجاد بنگاه های اقتصادی

- افزایش ضریب موفقیت کار آفرینان

-  هدایت صاحبان سرمایه به فعالیت های کار آفرینانه

زمینه های فعالیت مراکز مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی

ا-ارائه مشاوره تخصصی به صاحبان ایده های نوآورانه از جمله تهیه واجرای:طرح های توجیهی فنی و اقتصادی (امکان سنجی(FSمدل کسب وکار BMوطرح کسب و کارBP

2-هدایت صاحبان سرمایه و ایده در چارچوب طرح های نوآورانه و بازار کسب وکار

3-ارائه مشاوره تخصصی به کارآفرینان با رویکرد افزایش توان رقابت پذیریی در بازار هدف

4-ارائه مشاوره به متقاضیان در خصوص مباحث قانونی و حقوقی و ارائه راهکارهای تامین مالی طرح های نوآورانه

5-ارزیابی همه جانبه(فنی-اقتصادی)طرح های نوآورانه، شاخص های سودآوری تبین  فرایندها

6-ارائه مشاوره به منظور جذب فناوری های نوین،به کارگیری تکنولوژی مدرن و افزایش دانش فنی بنگاه های اقتصادی

7-ارائه خدمات مشاوره ی آموزشی، برنامه ریزی و مدیریتی

8-برگزاری رویدادهای ترویجی کارآفرینی ازجمله اردوها و تورهای کارآفرینی و نظایرآن

9-اجرای برنامه های شتابدهندگی استارت آپها

10-ارائه فضاهی کاری مشترک به استارت آپها

شرایط صدور و تمدید مجوز

- متقاضی باید شخصیت حقوقی داشته و فعالیت های مورد تقاضا در اساسنامه آن درج شده باشد

- متقاضی مجوز مرکز مشاوره لازم است اقدامات ذیل را انجام دهد

*ارائه طرح و مدل کسب و کار مرکز مشاوره متناسب با زمینه های فعالیت مورد تقاضا

*تامین مکان مناسب با زمینه های فعالیت و ارائه نشانی دقیق آن.

ارائه مشخصات تمامی اعضای کادر فنی مراکز مشاوره با شرایط زیر

·         تابعیت جمهوری اسلامی ایران و اعتقاد به یکی از ادیان رسمی کشور

·         نداشتن سابقه محکومیت کیفری موثر

·         داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم (برای آقایان)

·         عدم اشتغال تمام­وقت در کلیه نهادها، شرکت­ها، موسسات و دستگاه­های اجرایی دولتی(اعضای هیات علمی دانشگاه ها از این  قاعده  مستثنی هستند.) فرم تعهد عدم اشتغال تمام وقت تمامی اعضای کادر فنی در نهادهای دولتی باید در دفاتر رسمی ثبت گردد.

*حداقل مدارک لازم اعضای اصلی کادر فنی مرکز مشاوره

·         مدرک دکتری تخصصی با 3 سال سابقه مفید اجرایی و تحقیقات کاربردی در زمینه مشاوره کارآفرینی و فعالیت‌های ریسک­پذیر

·         مدرک کارشناسی ارشد با 5 سال سابقه مفید اجرایی و تحقیقات کاربردی در زمینه مشاوره کارآفرینی و فعالیت‌های ریسک­پذیر

·         مدرک کارشناسی با 7 سال سابقه مفید اجرایی و تحقیقات کاربردی در زمینه مشاوره کارآفرینی و فعالیت­های ریسک‌پذیر

·         یک نفر از اعضای اصلی کادر فنی مرکز مشاوره می بایست دارای سابقه راه اندازی و راهبری حداقل یک کسب و کار با سابقه فعالیت 5 ساله باشد.

*           حداقل 3 نفر از اعضای کادر فنی مرکز مشاوره لازم است به عنوان عضو اصلی معرفی گردند.

*              مدیر عامل و اعضای هیات مدیره نیز می توانند عضو کادر فنی مرکز





نوع مطلب :
برچسب ها : مرکز مشاوره، کاریابی،
لینک های مرتبط :






( کل صفحات : 2 )    1   2   
 
   
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic